21 Kasım 2011 Pazartesi

GÜLŞAH DEMİRKIR / Bozuk-Şapka-Aramak

Bozuk;
  yatak: bozuk olur toplayasın gelmez.
  musluk: bozuk olur tamirci parası olmaz pıtt…pıttt..
  hava: tamda bugün şemsiyen evde kalmıştır.
  kafa: belki içer, sızarsın.
  kaset: sar sar bitmez. CD ise hiç çekilmez tekrar tekrar bozuk olduğunu hissettirir.

Şapka;
   baş tacıdır. İstanbul’dur.
   adam çok haklıdır çıkarırsın.
   hele ki harfin başına takarsın çıkarsa tadı kaçar.


Aramak;
  demişler bulamazsın.
  bazen ne olduğunu bilmezsin.
  belki de eksik olandı.
  alırsın başını ne bulacağını bilmeden kalkar gelirsin.

   BOZUK: Ben tamamen kalite olarak görüntüyü bozdum bozmaktan kastım duru sade değil belki de rahatsız edici. Dünyayı kendisi bozan birinin gözünden belki de. Bozuk olanın yaşadığımız şeyler olmadığını. Onları bozan bizizdir diye düşündüm. Dünyanın toz pembe olduğunu kimse savunmaz ama eğer yaşamak için geldiysek en azından o süreci bozmamak gerektiğini düşünürüm ve ne derecede yansıtırım bilinmez.

   ŞAPKA: İstanbul baş tacıdır. Dedim derdi, sıkıntısı, tasası bitmez o sıkıntıları dertleri tek tek kafaya ŞAPKA gibi takarsın. Bazen o şapkayı başına kendin örersin kalkarsın memleketinden demişlerdir ‘taşı toprağı altın İstanbul’un’ .( tamam eskiler derdi o ayrı ) takıverdin mi kendin şapkayı. Bebeksin daha hiç bir şeyden haberin yokken anan baban takar o derdi nerde doğduğun başına dert açmıştır bu seferde.
olur o şapka cadı kazanı geçinme çabası, işsizlik, trafik(tamam çok sorun değil ama zor şimdi.) şapkayı da bu şekilde anlatmayı seçtim.


ARAMAK: aslında çok aradım ne yapmam gerektiğini ne olabileceğini sanırım boşluktan daha iyi bir şey yansıtamaz aramayı. Belki de İstanbul’la birleşebilir o kadar ne aradığını bilmeden gelen insanları yok saymak ayıp olur sanırım.

 her kelime kendi başına kullanılmasıyla kişilerde farklı anlamlar uyandırabilir. Fotoğraflarda aynı şekilde tek başına sergilendiğinde farklı anlamlar, farklı konular çıkabilir. Bu durumda bunları sunarken bu yazılarımız fotoğraflarımızın ürünlerimizin kendi beynimizin yansımasıdır. Belirli bir konuya göre fotoğraf çekmek mi yoksa belirli bir fotoğrafa anlam yüklemek mi yaptıklarımız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder