21 Kasım 2011 Pazartesi

Emre Bilgiç (Askı-Uçmak-Yavaş)

Askı-Yavaş-Uçmak



askı
  1. Üzerine herhangi bir şey asmaya yarar nesne.
  2. Pantolon veya giysilerin düşmesini önlemek için omuzdan aşırılan bağ.
  3. Artırma, eksiltme vb. resmî iş ilanlarının ilgili daire duvarında belli bir zaman süresince asılı durması.
  4. Hastanelerde kırık kol veya bacakların asılarak tutturulduğu araç.
  5. Çay, kahve taşımaya yarar kahveci tepsisi, fener.
  6. Saklanmak için tavana asılmış dizi veya hevenk.
  7. Yeni yapılan yapıların çatısına, ev sahibi tarafından usta için veya düğün arabalarına düğün sahibi tarafından arabacı için armağan olarak asılan kumaş.
  8. Gelinin oturacağı yerin üstüne asılan süsler
  9. Kurgu odasında, üzerine film parçalarının asıldığı sıra çengeller.
  10. Tekerlekleri gövdeye bağlayan, yaylanmaya olanak veren düzenek.
yavaş
1.     Dikkat et, acele etme!
2.    Hızlı olmayan, çabuk karşıtı.
3.    Yumuşak huylu, yumuşak başlı.
4.    Alçak, hafif.
5.    Alçak, hafif bir biçimde
6.    Hızlı olmayarak.
7.    1. Ağırbaşlı; yumuşak huylu, sakin. 2. Şefkatli, sevecen.

uçmak

  1. Cennet.
  2. Kuş, kanatlı böcek vb. hareketli kanatları yardımıyla havada düşmeden durmak, havada yol almak
  3. Uçak vb. araçlar özel mekanizma ile yerden yükselmek, havada yol almak.
  4. Sıvı, gaz veya buhar durumuna geçmek.
  5. Rengi solmak 
  6. Rüzgâr veya başka bir itici güçle yerinden ayrılıp uzağa gitmek.
  7. Yüksek yerden düşmek veya yuvarlanmak.
  8. Belirmek 
  9. Patlayıcı madde ile parçalanmak.
  10. 1. Cennet. 2. Yar, uçurum.
  11. Özel mekanizma ile yerden yükselmek, havada yol almak
  12. Aşırılmak.
  13. Yok olmak, ortadan kaybolmak.
  14. Keyif verici veya uyuşturucu madde aldıktan sonra hayal âlemine dalıp gitmek.

 

Yaptığım işi en iyi fotoğraf tekniği ile görselleştirebileceğimi düşündüm ve kelimeleri soyutlamaya başladım.Askı denilince akla ilk olarak bir kıyafet asılıp onu tutan nesne gelir.Ben askıyı tiyatro oyuncusu olarak düşündüm.Tiyatro oyuncusunun görevi bir nevi askı nesnesi ile aynıdır.Askı herhangi bir kimliği olmayan bir nesnedir.Tiyatro oyuncusu da kendi gerçek kimliğinden arınmış bir şekilde sahneye çıkar ve oyununu oynar.
Ben bu işimde uçmak fiilini bir durumdan diğer bir duruma geçişi göstermek için kullandım.Burada tiyatro oyuncusunu(askıyı) sahneye çıkmadan önceki kıyafetlerini giyerken fotoğrafladım.Burada ki oyuncunun ilk olarak kendi kişiliğinde ki fotoğrafını görüyoruz.Daha sonra yavaş yavaş ona verilen rolü-kişiliği tek tek kendi kişiliği gibi benimseyişini ortaya koydum.Bu kendi kişiliğinden farklı bir kişiliğe bürünüş aslında bir uçuştur. 
Askının kişiliği benimserken, kıyafetleri giyerken oldukça yavaş olduğunu göstermek için oraya bir saat koydum.O saat orada olmasaydı benim seçtiğim kelimelerden yavaşı fotoğrafta anlamak oldukça zor olucaktı.Askının bir kıyafetini giyişi oldukça uzun sürüyor.Bu da uçma olayının yavaşlığını ortaya koyuyor.

 

Emre Bilgiç

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder