21 Kasım 2011 Pazartesi

Acı-Bulut-Yaklaşmak Damla Taşsilen



                                                          ACI-BULUT-YAKLAŞMAK

Rastgele seçtiğim 3 kelime olan bulut acı ve yaklaşmak kelimelerini
soyut-somut kaç şekilde ifade edebileceğimi düşündüm öncelikle.
soyut olarak bulutu gösterebilirdim ama anlam olarak birşey ifade edemeyecekti 
acı ve yaklaşmak kavramlarıyla bağ kuramayacaktım 
ve soyut olarak düşündüm kelimelerimi 
bu kelimeler bana hayatı çağrıştırdı.
çünkü acı kelimesi,insan hayatında dönem dönem herkes'in yaşadığı bir gerçektir.
Ama hiçbir sevincin kalıcı olmadığı gibi,
Acı da kalıcı değildir.
Benzetmek gerekirse eğer,acı bulut gibidir.gelir ve geçer.
Bu dönemde insan yeter ki içinde ki ışığı kaybetmesin.
Çünkü her gece kavuşur gündüze.
Sadece umutsuz insanlar kalır var olan ışığın gerisinde.
bu nedenle de acılara umut umutlara güç gerekir.
Aslında en önemlisi insanın ne hissettiğidir.
ışığı,mutluluğu,nerede aradığı ve nerede bulduğudur.
Buna bağlı olarak benim fotoğrafımda kullanacağım kadının en önemli özelliği,
çağresiz,acı çekerken mutluluğun ona herkesden herşeyden daha yakın olduğunu keşfetmesidir.
benliğinden aldığı güç ona,karanlıktan aydınlığa bir geçit yaratmıştır.
Burada kadın yaşadığı acıdan dolayı bir köşede oturup kalmıyor geri adım atmıyor karanlığa ve
ilerisini göremediği bir yol'u var ama en önemlisi ilerisinde güzel şeylerin beklediğine dair umudu var.
kadın bir aynanın karşısına geçip orada görmediği bilmediği birine ,birşeye elini uzatıyor aslında
geleceğine elini uzatıyor.
ayna karşısında ki kadının mutlu bir ifadeyle gülümsemesi onun gelecek planlarını 
yaşam tarzını yada hayattan beklentilerinide bize ifade ediyor.
acı ya göz yummuyor ve tüm o acıları bir bulut gibi defediyor. 
güneşini gösteriyor hayata 
var olan yaşama sevincini 
ve en önemlisi de 'yıkılmaz'denilebilecek kadar güçlü olduğunu..
bu fotografta karanlık olarak kullandığım kadının iç dünyası ve çektiği acılardır.
yaklaşması ise karanlıkta yönünü bulabilmesidir.
bulut ise,
herşeyin geçip gitmesi,bitmesidir.
huzurdur,mutluluktur..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder